24 Ιαν 2012

Να στρέψουν τους πελάτες στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιδιώκουν οι τράπεζες


Γυρίζουν την πλάτη στα καταστήματα οι πελάτες των τραπεζών επιλέγοντας μαζικά το e-banking καθώς με τον τρόπο αυτόν απολαμβάνουν μηδενικές ή μειωμένες προμήθειες ενώ παράλληλα γλιτώνουν την ταλαιπωρία στις ουρές. Από την άλλη, οι τράπεζες πραγματοποιούν μαζική εισβολή στις ηλεκτρονικές συναλλαγές λανσάροντας νέες υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου, τηλεφώνων και ΑΤΜ.
Στόχος των τραπεζών για τη νέα χρονιά είναι να στρέψουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες στα εναλλακτικά δίκτυα, με απώτερο σκοπό να μειώσουν τον αριθμό των καταστημάτων τους.
«Τα καταστήματα χρειάζονται για να πωλούν δάνεια και αφού αυτή τη στιγμή δεν το κάνουν, δεν χρειάζονται», αναφέρει χαρακτηριστικά κορυφαίος τραπεζίτης δικαιολογώντας τη στροφή στα εναλλακτικά δίκτυα.
Πλέον, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δίνουν έμφαση σε τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, αλλά και να θωρακίσουν τα συστήματά τους. Νέες υπηρεσίες, αυξημένη ασφάλεια και έμφαση στις συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου είναι τα στοιχήματα για το 2012.
Στην κινητή τηλεφωνία. Το μεγάλο ζητούμενο για τους τραπεζίτες είναι η επέκταση των υπηρεσιών του e-banking στα κινητά τηλέφωνα. Η ιδέα του mobile banking, όπως αποκαλείται η πραγματοποίηση ηλεκτρονικών συναλλαγών από το τηλέφωνο, είναι αρκετά παλιά και, πλέον, οι σύγχρονες συσκευές παρέχουν επιπλέον δυνατότητες και μεγαλύτερη ασφάλεια στους κατόχους τους. Ετσι, οι υπηρεσίες νέας γενιάς επιτρέπουν σε όσους έχουν κινητό τηλέφωνο να μεταφέρουν, με το πάτημα ενός πλήκτρου, χρήματα από λογαριασμό σε λογαριασμό ή να πληρώνουν οφειλές σε δημόσιες και ιδιωτικές εταιρείες. Παράλληλα, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να έχουν άμεση πρόσβαση στο χαρτοφυλάκιο των μετοχών τους, να ενημερώνονται για την πορεία του Χρηματιστηρίου σε πραγματικό χρόνο και να πραγματοποιούν αγοραπωλησίες. Τέλος, οι κάτοχοι κινητού τηλεφώνου μπορούν άμεσα και όλο το 24ωρο να υποβάλλουν αιτήσεις για δάνεια, πιστωτικές κάρτες, έκδοση μπλοκ επιταγών και μία σειρά από άλλες υπηρεσίες λαμβάνοντας επιβεβαίωση με γραπτό μήνυμα για την πορεία των συναλλαγών τους. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα οι μεγαλύτερες τράπεζες αναπτύσσουν εξειδικευμένες εφαρμογές για λειτουργικά συστήματα iOS και Android ώστε να διευκολύνουν περισσότερο τους πελάτες τους, αλλά και να ενσωματώσουν περισσότερες και πιο καινοτόμες υπηρεσίες.